Com gaudir d'un Cap d'Any cardiosaludable

uvas fin ano nochevieja ataque corazon comprar deaGaudir d´aquest Cap d'Any mantenint rutines saludables és la millor manera que la teva salut cardiovascular es mantingui en forma. I encara que en aquestes dates solem cometre algun excés, és possible cuidar el teu cor. Només cal tenir presents algunes recomanacions que et permetran gaudir del Cap d'Any sense que aquesta passi factura al teu organisme.

Menjars: compte amb la sal, els greixos i els dolços

Al sopar de la nit de Cap d'Any no solen faltar torrons, massapans, polvorons i altres dolços. Tampoc els plats rics en sal i greix. Ens hem d'abstenir? La recomanació dels cardiòlegs és que mengem allò que ens agradi, però amb moderació. El consum excessiu i desproporcionat d'aquests productes pot alterar els nivells de colesterol, sucre o pressió arterial, per això és especialment important per a les persones que pateixen una malaltia cardiovascular o tenen factors de risc com hipertensió, obesitat, diabetis o són fumadors tenir-lo present.

T'interessa: El perill de la sal

 

Alcohol, amb moderació

Brindar per les festes que s'estan celebrant i per donar la benvinguda al 2022 és una tradició a què no has de renunciar, però és bona idea fer-ho en petites quantitats i amb control. Abusar de l'alcohol pot portar conseqüències, de fet el consum mantingut pot arribar a debilitar el cor causant una malaltia anomenada miocardiopatia dilatatada. A més, cada cop hi ha més evidències de l'associació entre el consum d'alcohol i el desenvolupament de la fibril·lació auricular.

Mantenir lactivitat física

Sempre és bona idea aprofitar aquestes dates de descans per fer una mica d'exercici físic. L'activitat física és un pilar que no hem de perdre de vista perquè a través d'aquesta aconseguim canvis beneficiosos al nostre organisme. Els matins o les tardes dels dies festius pots aprofitar per continuar mantenint-te en forma caminant a pas lleuger, corrent, fent uns llargs a la piscina o agafant la bicicleta. El que és fonamental és que l'exercici físic formi part de la teva rutina. És la raó que l'Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana des de fa més de tres dècades la pràctica esportiva com a mesura essencial per a la salut.

Deixar de fumar

Si ets fumador, aquestes dates són perfectes per a un propòsit per al nou any que et regalarà salut: Deixar de fumar. El tabac és un importantíssim factor de risc cardiovascular, i eliminant-lo dels teus hàbits estaràs donant vida al teu cor. Tant que es calcula que a les 12 hores posteriors al consum d'una cigarreta, els nivells de monòxid de carboni i de nicotina baixen i els pulmons i el cor comencen a reparar el dany causat pel fum de les cigarretes. I els beneficis a mitjà i llarg termini són molt més grans.

Descans

Amb el tràfec de les festes és possible que descansis menys del que acostumes, però el teu cos necessita aquest descans per mantenir les condicions ideals per funcionar amb normalitat. L'Organització Mundial de la Salut recomana que el somni nocturn tingui una durada mitjana d'entre 7 i 8 hores per als adults. A més, aquest somni ha de ser reparador, per a la qual cosa és important que la qualitat del son sigui alta, la qual cosa es tradueix que les hores que dormis les dormes sense interrupcions i profundament.

T'interessa: Uns bons hàbits al dormir, aliats de la salut cardiovascular

Et desitgem una molt bona entrada d'any i un molt pròsper 2022 per a tu i els teus


Per cert, el raïm és perfecte per a cuidar la salut de les teves artèries i del teu cor, per aquest motiu, quan t'hagis menjat les 12 de la sort, t'anime'm a que et mengis 100 més.